Tuesday, February 15, 2022

En uppsats om skolan

En uppsats om skolan



Vår laddningslärare tar lektioner av varje elev då och då i samlingskorridoren i 10 minuter för att hantera vår karaktär, beteende, moraliska instruktion, få fantastiska egenskaper och angående andra. En uppsats om skolan, vi har glada lärare som är glada i naturen och utstrålar glädje till alla omkring dem. Cookien används för att lagra användarens samtycke för cookies i kategorin "Analytics". Uppsats om mitt skolliv. Jag ser också fram emot den årliga idrottsdagen som anordnas i min skola, en uppsats om skolan. Det har gjort mig till den jag är idag.





Starta din WordPress-blogg



Min skola är en plats där jag utbildas; lära sig nya ämnen under ledning av utbildade och skickliga lärare. Min skola ger också stora möjligheter att delta i fritidsaktiviteter som sport och musik. Vi har nedan tillhandahållit en kort och lång uppsats om Min skola på engelska för din information och kunskap. Dessa My School-uppsatser har skrivits på ett enkelt men effektivt språk för att göra dem lätta att komma ihåg och presentera när det behövs. Efter att ha gått igenom uppsatserna kommer du att känna till alla de väsentliga egenskaper som min skola ger mig; roll som min skola spelar i mitt liv; sociala tjänster som min skola är engagerad i; och hur min skola hjälper till i min övergripande fysiska och mentala utveckling mm.


Att följa My School uppsats kommer att visa sig vara mycket fördelaktigt i uppsatsskrivande, debatt och andra liknande tävlingar. Jag ser alltid fram emot att tillbringa varje dag i min skola. Jag är glad över att gå till min skola, träffa vänner, interagera med lärare och lära mig nya saker. Att vara i skolan är som att vara på en plats där jag alltid är omgiven av vänner och familj, en uppsats om skolan. Dessutom är det som en familj som ger mig utbildning en uppsats om skolan andra nödvändiga färdigheter. Det är en plats där jag lär mig, skrattar, ler, leker och njuter. Det väcker många känslor i mig, av alla goda skäl och jag är alltid tacksam mot min skola och mina underbara lärare. Min skola är en plats där jag inte bara utbildas utan också tränas i andra nödvändiga tävlingsfärdigheter som sport, musik och dans.


Allt detta görs av en mycket effektiv en uppsats om skolan välutbildad lärare på min skola. En uppsats om skolan skolan har en dedikerad lärare för alla ämnen samt fritidsaktiviteter som musik och sport. Det finns också ett välutrustat bibliotek i min skola, som har böcker som sträcker sig från kursböcker till sagoböcker och böcker baserade på vetenskap och teknik, en uppsats om skolan. Min skola är också den säkraste platsen jag någonsin har varit och det finns gott om säkerhetspersonal för att hålla ett öga på elever och besökare. Att gå in i min skolas lokaler utan att bli genomsökt av säkerhetspersonal är nästan omöjligt.


Det är som en fyra våningar med en liten trädgård vid en uppsats om skolan. Trots utrymmesbrist har jag aldrig känt dess frånvaro och jag tillbringar en underbar tid i skolan, nästan varje dag. Vi har vanliga lektioner och riktigt bra lärare som sköter alla våra behov och en uppsats om skolan. Jag känner för att vara hemma i min skola. Att lära mig nya saker och en hälsosam miljö håller mig engagerad och alltid sysselsatt för gott. Jag blir aldrig uttråkad i skolan och strävar alltid efter att förbättra mig varje dag. Förutom utbildning gör min skola också nödvändiga förbättringar i min personlighet. Det är en plats där mina ambitioner får vinge och jag får styrka och självförtroende att förverkliga dem. Ingen annan plats i hela världen skulle kunna ersätta min skola och den roll som den spelar i mitt liv.


Jag kommer alltid att vara tacksam mot mina vänner, lärare och personalen på min skola, för att de gjort det till en så bekväm och lärorik plats för lärande. Min skola ligger bara några kilometer från centrum och är lättillgänglig på väg. Den har ett vidsträckt grönt campus med en vacker trädgård och en stor mark. Trädgården ligger i centrum och kan ses från nästan alla klasser. Vi sitter ofta i trädgården under rasten och tar vår lunch, men vi ser till att inte göra den smutsig eller spilla mat, en uppsats om skolan.


Min skola är också en underbar plats där min personlighet formas och mitt intellekt förbättras med utbildning. Det förvandlar mig från en levande människa till ett mer förnuftigt och meningsfullt jag, med drömmar, ambitioner och ett självförtroende att uppnå dem. Det gör så många underbara saker i mitt liv. Jag lär mig musik, dansar, idrottar, deltar i tävlingar och visar mina kunskaper för andra. Jag lär mig också hur jag ska bete mig och bära mig i samhället. Det finns mycket mer än utbildning som jag kommer att vara tacksam mot min skola för att jag har gett mig. Jag lär mig här om de sociala och andra frågor som hämmar nationens tillväxt.


Jag lär mig också om hur vi tillsammans kan övervinna dessa hinder och sätta vårt land på framsteg. Varje gång jag tänker på min skola tänker jag på den som ett tempel för utbildning. Ett tempel där min själ möter utbildning, vilket gör mitt liv mer meningsfullt och användbart även för samhället och nationen. Vanligtvis, när folk tänker på en statlig skola, uppfattar de att den ligger på en isolerad plats och har dåliga grundläggande bekvämligheter och undervisningsfaciliteter. Men trots att den är en statlig skola, trotsar min skola alla sådana spekulationer. Jag är stolt över alla grundläggande bekvämligheter som det ger med tanke på kraven från sina elever och personal. Min skola har separata toaletter för pojkar, flickor och personal. Toaletterna städas regelbundet två gånger dagligen av städpersonalen.


Dessutom finns det också en anläggning för rent dricksvatten för studenter. Stödpersonalen och lärarna på min skola tar hand om varje elev och deras behov. Varje elev är personligt besökt och får känna sig som hemma. Förutom vanliga klasser är min skola också engagerad i olika sociala aktiviteter. Vi anordnar regelbundet program i närliggande byar för att främja utbildning och göra människor mer medvetna om vikten av utbildning. Vi tillsammans med våra lärare övertalar människor att skicka sina barn till en uppsats om skolan, vare sig det är en pojke eller en flicka, en uppsats om skolan. Vi också en uppsats om skolan böcker och andra skolsaker till barnen från ekonomiskt efterblivna familjer.


Vi deltar också i olika andra kampanjer som polio drop, beti bachao beti padhao och rätt till utbildning etc. Min skola är en underbar plats där jag inte bara lär mig de väsentliga ämnena, utan också några av livets realiteter och färdigheter. Jag lär mig om problemen i vårt samhälle och även hur jag kan hjälpa till att övervinna dem och bidra till samhällets och nationens framsteg. Min skola ger utbildning en uppsats om skolan andra väsentliga egenskaper hos mig, vilket gör mig mer självsäker och energisk. Min skolas campus är som mitt andra hem, där jag träffar min utökade familj bestående av vänner, lärare och personal.


Min skola är i första hand ansvarig för min utbildning. Ur utbildningssynpunkt, en uppsats om skolan, det är väldigt viktigt i mitt liv. Det är platsen där jag utbildas inte bara i ämnena utan en uppsats om skolan om massor av andra frågor som har med livet att göra, en uppsats om skolan. Förutom den bokliga utbildningen och proven, förbättrar min skola min utbildning i ämnen som musik, en uppsats om skolan, sport, allmänkunskap mm. Att interagera med andra elever och mina lärare om ett specifikt ämne får mig alltid att få lite ny information, som jag inte var medveten om. Min skola genomför också tävlingar som uppsatsskrivande, debatt och tal då och då vid flera tillfällen. Att förbereda sig för dessa tävlingar, samla information från relevanta källor, böcker och personer, höjer min utbildningsnivå och mitt självförtroende.


Den roll som min skola spelar i min personlighetsutveckling är oöverträffad. Det ger mig inte bara utbildning utan lär mig också hur man uppför mig och hur man beter sig på ett anständigt och korrekt sätt. Jag tränas i alla andra nödvändiga färdigheter i livet, som hur man kan behålla lugnet i utmanande situationer och hjälpa andra också. Min skola lär mig att vara en bra och utvecklad människa, att alltid hålla mig lugn och progressiv. Det lär mig också att vara snäll och generös mot andra och inte skilja dem utifrån deras kast, religion, etnicitet eller andra uppdelningar. En uppsats om skolan är några av de viktigaste personlighetsdragen som min skola ger mig, något som jag alltid kommer att vara tacksam för. Min skola är ett tempel för utbildning, men det är också en plats där min personlighet formas och jag blir mänsklig.


Utbildning och personlighetsutveckling är de två mycket väsentliga egenskaperna som min skola ger mig, och förvandlar mig till någon som fruktbart kan bidra till samhället. Min skola ligger i hjärtat av staden. Det är en välkänd institution som applåderas för sina utbildningsmetoder och hängivna lärare. Min skola spelar en mycket viktig roll i mitt liv. Skolor är centrum för lärande där vi går i lektioner i olika ämnen, interagerar med lärarna, får våra frågor besvarade och dyker upp i tentor. På min skola är lärande mer som en rolig aktivitet, på grund av den extra duktiga lärarpersonalen.


Mina lärare är inte bara kunniga om de ämnen de undervisar i utan är också skickliga nog att undervisa genom roliga aktiviteter. Till exempel förklarar vår fysiklärare varje begrepp genom att ange exempel från verkligheten som vi kan relatera till, en uppsats om skolan. Dessutom, inte ett ögonblick jag minns, när någon lärare någonsin hade svarat oförskämt till någon av eleverna. De lyssnar alltid tålmodigt och ger svar på alla frågor som ställs till dem. Att lära sig på min skola är roligt och det är möjligt bara på grund av lärarna.


Min skola är väldigt viktig i mitt liv, på ett sätt till och med mer än min familj. Min familj ger mig kärlek, omsorg, tillgivenhet och försörjer mina alla andra nödvändiga behov. Den viktigaste förutsättningen en uppsats om skolan framgång i livet är utbildning, och bara min skola ger mig det. Utan min skola och den utbildning som den ger skulle jag vara som en förvirrad och vandrande själ, en uppsats om skolan, nästan mållös i livet. Lyckligtvis har jag turen att vara inskriven i en prestigefylld skola och få underbar utbildning, ser fram emot att förverkliga mina drömmar en dag. Min skola är en plats där mitt liv får sin mening och jag utvecklas mentalt, fysiskt och pedagogiskt varje dag.


Att föreställa sig mitt liv utan min skola skulle vara som att se en dyster tragedi ansikte mot ansikte. Ingen skola och ingen utbildning skulle lämna mitt liv meningslöst och min kropp utan en själ. Min skola är min andra familj och den ger mig viktiga livsförändrande egenskaper. Min skola är den institution där jag får utbildning och gör framsteg mot mitt livs mål. Förutom utbildning, finns det flera viktiga roller som min skola spelar i mitt liv. Det utvecklar min fysiska och mentala uthållighet, inger självförtroende och ger mig enorma möjligheter att bevisa mina färdigheter och talanger inom olika områden.


Jag ser på min skola med stor känsla av stolthet och kärlek. Jag är stolt över min skola på grund av den utbildning och andra väsentliga färdigheter den lär mig såväl som andra medstudenter. Jag är och kommer alltid att vara tacksam mot mina lärare för deras undervisning och stöd, en uppsats om skolan.





problem att skriva en uppsats om



Outsourca kan vara vettigt, beroende på ditt projekt. Din slutsats är det sista argumentet för din uppsats för att övertyga läsaren om de tankar som du har diskuterat i din uppsats. När du skriver en slutsats är det bra att se tillbaka och reflektera över alla olika idéer och källor du använt, och utvärdera dem. Det är bra att ha ett tydligt mål i åtanke, och veta vad man vill argumentera för. Det finns tre viktigaste punkter i en slutsats. Christine är en erfaren affärsskribent med över 4 års erfarenhet av affärsskrivande tjänster. Den första punkten i en slutsats är att känna till ditt examensarbete. Detta är huvudidén som du kommer att presentera i din uppsats. Den här idén är vad uppsatsen handlar om, och om din slutsats är bra kommer den att göras av denna idé.


Du måste se till att dina argument täcker alla dina punkter i din uppsats. Du kommer ofta att upptäcka att i det papper du skriver att du inte behöver tillhandahålla bevis för att stödja ditt argument, det är då du måste se till att du har tillhandahållit bevis för att stödja alla dina poänger. Hon förstår ditt företag och dina mål och hon är skicklig på att skapa effektiva affärsrapporter för olika branscher. Styrkan i ditt argument ligger i dina bevis, men det kan också vara styrkan i ditt argument om ditt argument är felaktigt, så det är mycket viktigt att du kontrollerar alla dina punkter. Du måste också tänka på att om du är tveksam kan du behöva ändra din slutsats. När du skriver din slutsats måste du se till att du är tydlig med vad som behöver göras.


Detta är inte alltid enkelt eftersom vissa tidningar måste fokusera på frågor och inte lösningar. Om så är fallet bör du se till att du är tydlig med vad som ska göras för att lösa eventuella problem du har. Det sista att komma ihåg när det gäller att skriva en slutsats är att den måste vara kort. En slutsats är inte tänkt att vara långrandig, men en kort sammanfattning kan hjälpa läsaren att få en bättre förståelse för vad du har diskuterat i din uppsats. Det sista du behöver göra innan du skriver en slutsats är att ge ett litet efterord. Efterord kan användas för att beskriva alla relevanta anteckningar eller relevanta avsnitt av din uppsats.


Den bör dock inte vara längre än ett par stycken. Det har gjort mig till den jag är idag. Mitt skolliv har varit fullt av olika upplevelser genom åren. Det gav olika möjligheter att utveckla inte bara mina skola förmågor utan även konst- och sportsidan. Det stöttade mig i min sport och exponerade mig för många typer av människor. Allt detta fick mig att förstå hur jag ska bete mig socialt och bygga upp en personlighet som jag har idag. Allt detta beror så småningom på att vi är unga för att göra misstag om och om igen tills vi inser, dumma nog att inte tänka på människor och göra vad vi känner för att göra, nyfikna på att veta allt vi kan och viktigast av allt fortfarande inte exponerade och kontaminerade med den här världens onda känslor.


Och allt detta får oss att bygga en egen personlighet. Det var en vanlig dag i skolan tills denna händelse inträffade. Det handlade om rasten när jag brukade spela fotboll med mina klasskamrater. En dag när jag var ute på planen sparkade plötsligt en pojke som hette Stephen Francis, som också var kapten för vårt skolfotbollslag, min helt nya fotbollsboll från Liverpool FC från skolans lokaler, till den smala körbanan som passerade precis bakom vår skolplan. Väggarna i vår skola var lite höga och inhägnade och som alla andra skolor var det strängt förbjudet att gå ut ur lokalerna. Vi klättrade delvis på väggen så att vi kunde titta på bollen och väntade på att någon äkta person skulle gå förbi så att vi kunde be honom lämna tillbaka vår boll.


Vi fick vänta ganska länge tills en kille i nästan samma ålder som vår gick förbi. Han var ganska långt men han såg bollen och gick mot den. Vi såg att han försökte springa iväg och ta bollen. Så utan att tänka två gånger hoppade jag och min kompis över skolans vägg men tills vi kunde ta oss förbi väggen sprang han redan med vår fotboll. Vi började springa bakom honom och min vän stötte på en cykel och skadades svårt. Jag var nog tvungen att släppa min fotboll och se hur hon blev skadad. Hon fick tre stygn av den skadan. Vi blev utskällda av lärare och rektor för detta, som en straff kallades våra föräldrar till skolan dagen efter för att diskutera hur allvarligt besväret var. Sedan dess har jag och den här vännen till mig varit partners i många bus som har gjort mitt skolliv minnesvärt.


Men man kan aldrig lära sig så mycket som han gör av sitt skolliv eftersom det är den tiden då vi gör allt för första gången. Det är nu vi kan göra misstag och komma undan med dem. Vi bygger vår unika personlighet från våra misstag och erfarenheter. Alla dessa upplevelser har en speciell betydelse i våra hjärtan även när vi växer upp. De har lärt mig mycket och har hjälpt mig att bli den jag är idag. En skola är en byggnad som är avsedd att tillhandahålla inlärningsutrymme och miljö för att ge utbildning. Svårt för andra att erkänna, men att gå i en skola för pojkar har några fördelar som bara de som studerar här kan förstå.


Efter tio på gymnasiet gick jag på Rosenkransgymnasiet, som var mer eller mindre som en inofficiell dummyskola för eleverna i naturvetenskap så jag har knappt några skolminnen från gymnasiet. Så, berättelsen om mina förtrollande skolminnen kretsar kring min skola från yngre år. Som ett stereotypt skolbarn gick jag till skolan i en skolbil. Jag skulle vakna kvart i sex på morgonen, bli fräsch, bära skoluniform, ordna min skolväska enligt tidtabellen för dagen och äta en snabb frukost på morgonen som vid skarpt kvart i sju skulle min skolbil vara rätt framför mitt hus tutande.


Sedan, ytterligare en halvtimme tills vi kom till skolan var det dags för snack och diskussion om läxorna som vi fick den tidigare dagen. Vi skulle komma fram till skolan runt morgonen, ungefär femton minuter före skolklockan. Vi fick vara i våra respektive klasser innan klockan ringde. Sedan var det dags för nationalsång och skolbön som pågick till åtta som var en tid för vanliga skolperioder att börja. Detta fortsatte i fyra perioder oavbrutet tills urtagsklockan ringde kl. Pausen kändes mer som en lekperiod än en lunchrast. Alla skulle ses göra olika aktiviteter under denna tid. Vilken typ av aktiviteter man ägnade sig åt berodde på vilken klass han gick i.


När vi gick i lågstadiet lekte vi olika lekar i skolträdgården. Basket, fotboll, löpning och kurragömma var några av våra favoritspel. När vi nådde gymnasieklasserna började vi sitta i matsalen för att snacka om de olika sakerna och njuta av utsökt mat. Efter rasten fick vi gå fyra perioder till. Inte varje period var dock så tråkig, konst och hantverk, PT, värdeutbildning och matematik var intressanta för mig. Det är platsen där man får upplevelser för livet. Och det är väl sagt att med stor auktoritet kommer ett större ansvar, och med detta ansvar kommer socialt tryck. Man kan inte leva ett sorglöst liv på gymnasiet. Det är ett stort studietryck.


Vi måste balansera mellan våra akademiker och fritidsaktiviteter och även förbereda oss för konkurrensutsatta prov som ligger framför oss. Jag hade många bitterljuva gymnasieupplevelser. En av dessa var när jag bunkade en föreläsning, med två av mina vänner, för första gången.

No comments:

Post a Comment