Monday, February 28, 2022

Beskrivande essäer på stranden

Beskrivande essäer på stranden



Det är också den perfekta platsen att gå till för alla som vill glömma livets liv och liv beskrivande essäer på stranden välförtjänt avbrott från det snabba vardagslivet. De gjorde precis som cheerleaders skulle göra under en NFA-match. När man går nerför stranden finns det en lägereld. Du måste ha JavaScript aktiverat i din webbläsare för att kunna använda funktionerna på denna webbplats. Bara Bo Bo, Sparkles, Spencer och jag. Vi kommer då och då att skicka dig kontorelaterade e-postmeddelanden. Slösa inte tid.





Hittade det du letade efter?



De vita vågorna täckte mina fötter helt och jag lät dem sjunka djupare ner i den blöta sanden. När jag tittade ut mot horisonten steg mitt bröst när fuktig luft fyllde mina lungor för att sprida värme genom resten av min kropp. Låter äntligen mina tankar sakta stanna; Jag slappnade av för första gången på länge. Vi hade etablerat en tradition av kroppssurfing där han alltid hade varit nummer ett som vinnare, oavsett vem som faktiskt vann loppet. Mina lungor darrade av förvåning över hur lätt och fräsch luften var eftersom den inte var så tjock av smog eller andra föroreningar. När den salta lukten av vattnet träffade min näsa, tänkte jag på all den tid jag hade väntat i förväntan på att få den första uppfriskande doften av havsluft som bekräftade ankomsten och signalerade början på ännu en exceptionell strandupplevelse.


Jag slöt ögonen för en sekund för att ta in det jag kunde observera genom mina hörsinne. Skrattet från barn och familjer som njöt av sommardagen fick mig att le på läpparna när de jämnade till väggarna i sina sandfästningar och spelade fotboll i sanden. Jag kunde höra bollen snurra genom luften när snören snurrade rytmiskt från spiralen som lämnade ena handen och landade med en tyst duns när den hittade sin väg till den avsedda mottagaren. Han tar denna chans, trots riskerna. När jag tittade på solnedgången som glödde nyanser av rosa och gult kunde jag känna att jag blev ett med världen omkring mig. Jag ler mot människorna som går omkring mig och de ler tillbaka, beskrivande essäer på stranden. Det roliga med stranden är att alla, oavsett vilka frågor som finns i livet, bara vill sparka beskrivande essäer på stranden och njut av en avkopplande dag på stranden.


De kommer till stranden för att komma bort från livsproblem som rör deras huvuden och orsakar spänningar i deras liv. Allt någon vill göra är att bara luta sig tillbaka och koppla av för dagen, beskrivande essäer på stranden. Stranden är inte trångt till den punkt där det är svårt att ens gå till stranden, och att leta efter snäckor är inte ens ett alternativ. Denna strand är en mycket fridfull och surrealistisk plats. Ljudet från människor överväldigar dig inte på denna strand; allt du kan höra är måsarna och vågorna. Min familj, inklusive fastrar, farbröder och kusiner och en stor familj, har åkt till Outer Banks i ganska många år nu, beskrivande essäer på stranden.


Det är en plats där vi alla kan vara tillsammans utan kaoset i våra vardagliga liv. Jag gick tillbaka till att leva mitt liv med fisken, göra vändningar och skaka hand med tången tills jag kände att någon tog min hand, beskrivande essäer på stranden. Jag tittade upp och såg Tawnya; det var dags att gå tillbaka till ytan. Hon drog med mig dit pappa väntade på oss. Jag tittade tillbaka på den stora väggen och log. När jag såg min värld uppslukas av havet sa jag hejdå till mina vänner och tackade dem beskrivande essäer på stranden att vara där för att ta bort min rädsla för allt som kommer i min väg i framtiden.


Det mest intressanta är det du ser och hör. Desto mindre märkbara är vad du känner, luktar och till och med smakar. Det enda du kanske inte gillar är den solbränna som vanligtvis följer när du är ute i solen för länge. Att gå till stranden är som den första varma dagen efter en lång mörk vinter. Sammantaget kan stranden vara en lugnande tillflyktsort från vardagens stress och vardagliga påfrestningar. Det finns inget bättre än att spendera tid på stranden med pojkarna. Bara Bo Bo, Sparkles, Spencer och jag. Vi gillar att svalka oss efter timmar av att känna värmen medan vi bygger slott i sanden genom att ta ett dopp i vattnet. Det här samtalet blir ett stort argument mellan Bo Bo och Sparkles. Sally mindes när hon lekte i sanden, simmade i havet, den ljusa solen tittade ner på henne och en pojke.


Den här platsen hade minnen som Sally aldrig skulle glömma och för alltid, för den ungen beskrivande essäer på stranden en man fanns alltid i hennes hjärta och hennes liv. Sally och Juan växte aldrig upp tillsammans, men kände varandra. Den lätta havsbrisen mildrar dock effekterna. Han tittar på sina vänner. De skrattar, beskrivande essäer på stranden, leker i vattnet efter en intensiv omgång beachvolleyboll. På frågan om han ville spela berättade Jack beskrivande essäer på stranden vänner han skulle hellre läsa sin bok.


En frisbee träffar jack. Hemsida Beskrivande essä på stranden. Beskrivande essä på stranden bra essäer. Öppna dokument. Uppsatsprov Kontrollera skrivkvalitet. Jag använder vilken ursäkt som helst för att gå längs havet, särskilt ensam och utan min telefon. Klockan var tre på eftermiddagen och jag var lugn. När jag gick nerför den slitna grusvägen till havet blev jag förvånad över hur många människor som slappade vid vattnet. Känslan av att vara ensam med havet och mina tankar spelade i mitt sinne. Släta på min solkräm, blev jag medveten om ett skickat, något bekant, något jag kom ihåg från en pojke Beskrivande essäer på stranden brukade veta, beskrivande essäer på stranden. Jag hade ett roligt ögonblick där jag lekte i mitt huvud vad som skulle hända om han skulle gå fram för att …visa mer innehåll… Mina tår grävde sig ner i den fuktiga sanden och jag blev lättad över att inse att vattnet var varmare än jag hade förväntat mig.


Jag tänkte när jag helt enkelt gick därifrån och undvek ögonkontakt med mannen som samlade bollen. vattnet träffade mina fötter. Jag log när jag tittade på alla unga surfare som försökte fånga de två fotvågorna. Jag roade mig själv med att fundera över hur deras framtid skulle se ut och om jag såg starten på en surflegend. Jag avundade deras potential, åren de skulle behöva behärska sin konst för att förvärva sina drömmar, vad de än må vara. Att tänka på att surfa fick mig att tänka på min bror som är surfare. Jag påminde mig om de gånger han och jag hade suttit tysta i havet och väntat på att se den där perfekta guppen i horisonten.


Familj är ett fortsatt ämne i mitt huvud. Jag tänker på mina syskon eller mina föräldrar, det här är en av mina värderingar i livet och varför det är en så dominerande del av mina inre tankar. Jag tror att familjen blev exklusivt viktig när min storebror gick bort. Jag märker en förändring i mina tankar sedan den dagen. När jag tänkte på min äldre bror som fortfarande lever, surfaren, tror jag att detta hade ett samband med min djupa önskan att bygga en stark relation med mina syskon. Jag tänker ofta på konst. Min pappa är konstnär likaväl som min syster. Min önskan att skapa konst måste ha en rot i min barndom, där jag ständigt var involverad i vackra skapelser av människan.


Få tillgång till. Bättre uppsatser. Elegantly Shabby: Pawley's Island Words 2 Pages. Elegantly Shabby: Pawley's Island. Läs mer. Kraftfulla uppsatser. Zuma Beach Words 3 sidor. Zuma Beach. Bra uppsatser. Analys av Before Night Falls Words 4 sidor. Analys av Innan natten faller. Life Is a Beach Words 3 sidor. Livet är en strand. The Outer Banks of North Carolina Words 3 sidor. The Outer Banks of North Carolina. Livet bland fiskarnas ord 3 sidor. Livet bland fiskarna. Tillfredsställande uppsatser. Beskrivande uppsats: En dålig tid på stranden ord 2 sidor. Beskrivande uppsats: En dålig tid på stranden.


Analys av att spendera tid på stranden med pojkarna ord 3 sidor. Analys av att spendera tid på stranden med pojkarna. Personlig berättelse: Borde Juan och jag ha kommit? Planer fungerar inte Ord 2 sidor, beskrivande essäer på stranden. Planer fungerar inte. Relaterade ämnen. Sinnetankepsykologi.





essäer om canterbury sagor



Vita lockade vågor rusar glatt mot mig och drogs sedan motvilligt tillbaka till det stora vita havet. Solen faller in i skyline, streckade färger av orange-rött och lila på den mörkblå duken. Den salta havsdoften svävar i vinden. När man går nerför stranden finns det en lägereld. Elden brinner lika starkt som solens strålar. Majestätiska lågor tog tag mot himlen. Sitter i kretsen av människor. En varm känsla hänger kvar i luften. Blundar och bestämmer mig för att aktivera mina andra sinnen. En stämningsfull röst, i en perfekt tonhöjd, sjöng till ackompanjemang av en akustisk gitarr.


Ett glatt pladder hördes och historierna berättas runt en kolossal hög av brinnande käppar. Går tyst bort från folkmassan. På avstånd försvinner tjattret långsamt. Jag är ensam och nu omgiven i det djupa mörkrets skuggor. Sitter på den mjuka sanden och vrider på tårna varje liten stund, en liten våg samlar mod och kryper upp till mina tår, ger ett litet plask och springer tillbaka för att gömma sig. Det finns inga störningar och inga störningar. Mina tankar var enkla och alla mina känslor är lugna. I serinnattens stillhet. Jag började reflektera över den person jag är och vad jag växte till att bli. Jag bestämde mig för att undra över mitt syfte i livet, mina värderingar och allt jag någonsin har arbetat för.


Träden bildar kontur mot mörkret och ger en skuggig närvaro omkring mig. Den klarblå himlen verkade vara oändlig, för alltid pågå. Omgiven av så stora saker fick mig att inse hur liten jag faktiskt är. Att tro att den fantastiska skaparen av alla dessa faktiskt älskade mig och kände mig vid namn. Månen, som inte var täckt av molnen, var en rund, strålande stor boll. Det ger mig en trygghet, att den alltid finns där för mig. Jag tyckte att det var som mina drömmar. Sedan igen, började leva i en dröm. Livet i sig är faktiskt en dröm i sig som vi en dag kommer att vakna upp ur till verklighetens evighet. De fräcka små lysande stjärnorna, som blinkade på den mörksvarta himlen, verkade göra narr av mina barnsliga drömmar och fantasier.


Den kalla brisen strök mot mina kinder och lämnade en mjuk kittlande känsla. Känner mig förvånad över den fantastiska skönheten i naturen som omger mig. Tom hade förresten lämnat kvarteret när de slutade skolan och flyttade med hennes familj till England. Min mamma? s ansikte fångade mitt öga. Skräcken som målades över den gav en tår som försvann i vattnet. Jag kände då behovet av att agera; utan att tänka så hoppade jag i vattnet och simmade mot en sten vid sidan av mig. Jag kunde känna kraften från vattnet under mig som försökte locka in mig och ta mig bort. inte fallet; en ökning av globala temperaturer orsakar en ökning av CO2. Temperaturerna kan också börja stiga innan CO2 börjar stiga. Detta händer på grund av haven.


CO2 som frigörs från naturliga eller konstgjorda källor absorberas mestadels i havet när den globala temperaturen höjer den gradvis. Vill läsa resten? Registrera dig för att se hela uppsatsen och ladda ner PDF-filen för åtkomst när som helst på din dator, surfplatta eller smartphone. Har inget konto än? Skapa en nu! Har du redan ett konto? Logga in nu! JavaScript verkar vara inaktiverat i din webbläsare. Du måste ha JavaScript aktiverat i din webbläsare för att kunna använda funktionerna på denna webbplats. Sök Sök Få full åtkomst nu. Gå med över 1. Hem AS och A Level Engelska språksammansättning.


Sida 1. Nivå: AS och A Nivå Ämne: Engelska Ordantal: Spara Visa mina sparade dokument Skicka liknande dokument. Dela denna Facebook. Beskrivande uppsats - På stranden. Utdrag ur detta dokument Inledning Beskrivande uppsats - På stranden Alla har en plats dit de går för att undkomma livets alla påfrestningar och bekymmer. Mitten jag springer så fort som mina fötter kan bära mig mot vad min kropp ser som himlen, en oändlig pöl av kristallblått vatten. Slutsats Jag befinner mig ensam på stranden. Ovanstående förhandsvisning är oformaterad text. Jag gillade känslan av den kalla, blöta sanden som rinner mellan tårna.


Det började bli varmare, så när jag behövde ta en paus från sommarvärmen gick jag tillbaka i vattnet och svalnade omedelbart. Barnen skrattade och lekte medan de stänkte vatten på varandra. Det var nästan för ljust att titta på direkt. Vad jag kommer att ta bort från detta minne var hur fridfullt det var, och jag kommer aldrig att glömma havslukten. Stranden har sedan dess blivit en av mina favoritplatser att besöka, och jag är alltid glad när jag får chansen att besöka. Varför inte göra ett unikt papper åt dig? Använd kod: ANPASSAD Hoppa till innehåll Glöm hela natten och hitta lite skrivinspiration med våra kostnadsfria uppsatsprover om vilket ämne som helst. Söka efter:. Beställ nu. Gör min uppsats Använd kod: CUSTOM20 Koden kopierad!

No comments:

Post a Comment